Mind & Fitness

Training Alone vs. Training with a Partner

(for the english version, please scroll down)

Treinar sozinho ou acompanhado? Eis a questão!

Training alone or with a partner? That is the question!

jogging_woman_in_grass

(via Google)

Eu sou daquelas pessoas que precisa de concentração para treinar; preciso de estar focada, sem distrações para poder estabelecer aquela ligação corpo-mente e para sentir que treinei a sério, sem desculpas.

I’m one of those people who needs absolute concentration to workout; I need to be focused with no distractions to be able to establish that mind-body connection and to feel like I really trained, no excuses.

Isto para dizer que na maioria das vezes sou bastante eficaz a motivar-me a mim própria e a puxar por mim.

Meaning, most of the times I’m pretty effective at self motivation.

No entanto, sei que por vezes, por medo ou preguiça não puxo por mim aos meus limites e é nestas alturas que ter alguém a puxar por ti e a motivar-te faz toda a diferença.

However, I know that at times, for fear or just laziness, I don’t go to my limit and it’s in those times, when having someone by your side cheering for you, makes all the difference.

Seja um personal trainer, seja o namorado ou namorada, seja um amigo ou amiga, ter alguém que te diz “conseguias fazer mais uma” ou “podias ter ido mais abaixo” (no agachamento) ou “aguentavas com mais peso” e constatar que tinham razão e que já há algum tempo que não pensavas nestas coisas é uma mais valia e torna-te mais competitivo não só contigo próprio e com os teus resultados mas com quem te acompanha no sentido de lhes mostrar que sim, que és capaz!

It may be a personal trainer, it may be you boyfriend, girlfriend or a friend, but having someone tell you “you could do one more rep” or “you could have gotten lower” (when squatting) or “your could have added more weight” and realizing they were right and for a long time now you haven’t thought about these things it’s added value. It makes you more competitive not only with yourself and your own results but with your partner in an effort to show him or her that yes, you can do it!

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(via Google)

Treinar sozinho tem as suas vantagens:

  • és mais rápido
  • chegas, treinas o que queres, vais-te embora e não tens que dar explicações a ninguém
  • organizas o treino à tua maneira
  • não tens que esperar
  • estás mais concentrado

Training alone has its advantages:

  • you’re faster
  • you don’t have to give explanations to anyone
  • you organize your workout as you see fit
  • no waiting
  • you’re focused

Mas por outro lado tem desvantagens: durante as pausas não puxas conversa com ninguém e não tens uma claque pessoal!

On the other hand, it has its disadvantages: during your breaks, there’s no one to talk to and no personal cheering squad!

Treinar acompanhado também tem as suas vantagens:

  • motivação extra
  • podes conhecer outros exercícios e outras formas de treinar para além da tua
  • tens alguém que te alerta para a tua forma (super importante quando não te consegues ver ao espelho!)

Training with a partner has its advantages too:

  • extra motivation
  • you become more knowledgable about exercises and training formats beyond your own
  • you have someone who makes sure your form is on point (super important when there’s no mirror around)

Quanto às desvantagens, demoras mais tempo porque tens que estar à espera que o teu parceiro também termine, ou seja, não és tão eficiente; e provavelmente perdes um bocadinho de tempo à conversa.

As for disadvantages, you take longer to complete your workout because you have to wait for your partner to finish his set, meaning, you ‘re not as efficient; and let’s be honest, there’s a little bit of time lost in conversation.

Qualquer que seja a tua forma preferida de treinar, o que importa é que chegues ao fim do treino encharcado em suor (a minha forma de medir se o treino foi eficaz ou não) e orgulhoso de ti próprio porque treinaste bem. Se tiveres alguém com quem partilhar essa felicidade óptimo mas se não, deves acreditar que és suficiente!

No matter what’s your favorite type of training, it all comes down to the amount of sweat you can squeeze out of your t-shirt (my barometer to make sure my workout was effective) and the feeling of pride in your efforts. If you have someone to share this happiness with, then great, if not, you have to believe that you are enough!

Espero que tenhas gostado deste artigo e partilha a tua experiência comigo, és mais do tipo solitário, “não falem comigo no ginásio” ou gostas de ter alguém com quem partilhar o treino, alguém que está lá para aquela última repetição quando te sentes a chegar ao ponto de falha?

E fica alerta para um artigo futuro sobre treino com parceiro!

I hope you like this post and feel free to share your experience with me; are you a loner, ‘don’t talk to me in the gym’ or do you like to have someone with whom you share a workout, someone who is theres for that last rep when you feel like you’re going to fail?

Also, stay tuned for a partner workout/exercises. Coming soon!

https://www.instagram.com/focusonblurry/

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