Body & Food · Breakfast · Main · Snacks

What I Eat In A Day #3

(for the english version please scroll down)

Comer de forma saudável, não quer dizer que deixemos de aproveitar todas as combinações de sabor que adoramos, as diferentes texturas da comida, as cores e aproveitar ainda os vários benefícios que advêm de comer tão bem!

Eating healthy doesn’t mean we have to forgo of the flavor combinations we love, all of the textures, color and still enjoy the many benefits that come from eating so well!

Vamos a mais um dia no meu prato.

Let’s enjoy another day on my plate.

  • Pequeno Almoço/ Breakfast

Neste dia decidi combinar dois sabores que funcionam bastante bem juntos, chocolate e framboesa. Fi-lo através das minhas papas de aveia, o melhor pequeno almoço de sempre!

On this particular day, I decided to pair two flavors that work very well together, chocolate and raspberry and I did it via my beloved oatmeal!

Coloquei então a aveia, a linhaça moída, a canela e a maca (uso sempre esta combinação, se quiseres saber porquê, deixa-me um comentário 😉 ) a cozinhar em água e adicionei as framboesas e um pouco de xarope de ácer. Quando estavam prontas, adicionei framboesas congeladas extra para ter aquela diferença de temperaturas, nibs de cacau para a crocância e um quadrado de chocolate negro 92% adoçado com néctar de côco.

So, I put the oats, ground flax, cinnamon and maca powder (I always use this combinations, if you are curious to why I do that, leave me a comment 😉 ) on the stove with some water, added the raspberries and a little bit of maple syrup. When ready, I added some more frozen raspberries for the contrast of temperature, cacao nibs for the crunch and a square of 92% dark chocolate sweetened with coconut nectar.

IMG_20170416_113801_828

  • Almoço/ Lunch

Neste dia particular, estava muito calor e decidi fazer uma salada para o almoço. Uma salada não significa comer apenas alface, podemos adicionar uma variedade de sabores e torná-la divertida através de várias texturas, cores e sabores. Esta salada é composta por feijão preto, manga madura, tomate cherry, amêndoas, abacate, malagueta verde, cebola e um chimi churri de salsa e menta feito com azeite, sumo de lima e limão, sal e pimenta. Simplesmente refrescante!

It was quite hot on this particular day so I decided to make a salad for lunch, which doesn’t mean you have to eat only lettuce. You can really add a variety of flavors and make it fun through texture, color and flavor. This one has black beans, ripe and sweet mango, cherry tomatos, almonds, avocado, green chilli, onion and a chimi churri made with parsley, mint, olive oil, lime and lemon juice, salt and pepper. So refreshing!

IMG_20170412_134319_454

  • Lanche/ Snack

Se ainda não deu para perceber adoro abacate. Apesar de ter comido abacate ao almoço, fiz também um lanche contendo abacate. Simplesmente amassei 1/3 de abacate, temperei bem, coloquei em tortitas de arroz integral e quinoa e adicionei sementes de abóbora por cima. Foi o suficiente para o meio da tarde.

If you can’t already tell, I love avocado and although I had it for lunch, I also made a little snack simply mashing and seasoning a third of an avocado and putting it in some brown rice and quinoa cakes. I topped it simply with pumpkin seeds.

IMG_20170403_133638_185

  • Jantar/ Dinner

Abacate ao jantar outra vez?! Parece que é um tema recorrente hoje 🙂

Avocado yet again for dinner?! It seems like a recurring theme today 🙂

Tinha quinoa feita que decidi comer, acompanhada de um salteado de tofu fumado e vários vegetais, como brócolos e cebola roxa. Estava bastante picante por isso adicionei um guacamole rápido para equilibrar e ainda uns amendoins por cima.

I had some quinoa leftovers so I ended up eating that with a smoked tofu and veggie stifry. It was quite hot and spicy so I made a quick guacamole for balance and also added some crunchy peanuts on top.

IMG_20170220_105141_601

Espero que tenhas gostado de mais um dia das minhas refeições e que te sirvam de inspiração para criares as tuas próprias receitas saudáveis, bonitas e nutritivas. Se quiseres ver mais posts destes, deixa-me um comentário!

I hope you have enjoyed another day of my meals and that they have inspired you to create your own healthy, pretty and nutritious recipes. If you’d like to see more of these posts, leave me a comment!

https://www.instagram.com/focusonblurry/

Signature line

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s